2009 m. kovo 24 d., antradienis

Mėnesio blogiausias - Pigutis.lt


IML: Ieškant pavyzdžių seminarui, palyginimui kaip kontrastą tarp teksto ir vaizdo privalūmų, netyčia teko užklysti į tinklapį „Pigutis.lt“. Pradžiai buvau šokiruotas. Pagalvojau, turbūt senas tinklapis, darytas devyniasdešimtųjų pradžioje. Tiesiog ištisinė žinomiausių prekybos centrų akcijų „sąrašas - paklodė“ Būsimo verslo idėja, tikriausiai kilo galvojant, – kas lietuvius dabar labiausiai domina - akcijos, nuolaidos ir pan. Mano kaimynė nesikelia iš lovos, kol Maximoje nevyksta, kokia nors akcija pamidorams. Štai ir turime būsimo verslo įdėją.

Title: Pasižiūrėjau ir bandžiau atrasti web dizaino sprendimą. Deja, nepavyko. Tinklapio viduryje išvardintos akcijos ir įmonių pavadinimai tos pačios spalvos kaip tinklapis. Kas tikrai klaidina vartotoją. Užvedus kursorių ant konkrečios akcijos, nesikeičia spalva, o turėtų. Kalbant apie logotipą... Kokį logotipą? Ar tą paršelį, susirietusį iš skausmo??? ar tą Pigutis.lt raidžių kombinacija? Jokios idėjos, jokio vientisumo, jeigu nelaikysime vientisumu to, kad visas tinklapis yra vienos spalvos atspalvių kombinacija. Žinoma, išskyrus tą krentantį paršelį.

IML: Reikia pripažinti, kad „Pigučio“ projekto vadovas išmano socialinių tinklų teikiamas galimybes tinklapio populiarinimui. Ta proga buvo sukurtas „Pigučio“ blog'as arba dar kitaip vadinamas dienoraštis. Tiesa, kurdami blog'ą, pamiršo pagalvoti apie dienoraščio strategiją. Ir, tiesiog, blog'e pradėjo dubliuoti tinklapio informaciją. Vienas iš dienoraščio įrašų skelbia: „Kol kas nesu tikras dėl šio blogo skaitytojų auditorijos, bet vistiek norėčiau išsakyti savo nuomonę vienu klausimu. Šią savaitę „Maxima“ startavo su akcija: „Visoms kūdikių prekėms ir sauskelnėms 20% nuolaida”? Nulis komentarų. Ką čia ir bepridursi... Faktas kaip blynas. Arba dar vienas – mano mėgiamiausias: „Šiandien sukanka įsimintina data Pigutis.lt istorijoje – įvesta 1000-oji akcija. Ja turėjo garbės tapti RIMI akcija „Atvėsinti mėsinių viščiukų ketvirčiai (1kg) – 5,99 Lt. (buvo 7,49 Lt.)”. Tebus pagarbintas RIMI! (autoriaus pastaba).

Dar žemiau parašyta: „Džiaugiuosi kartu su Jumis“.

Šįkart jau turime vieną komentarą: „Sveikinu su 1000 akcija, gaila, nežinojau...“ WAJA.

Ką čia ir bepridursi... Atvėsinti ketvirčiai už 5.99 Jėga.

Tęsiant apie „Pigučio“ web socialinius elementus yra ir portalo profilis socialiniame tinklapyje „Facebook“. Profilyje renkama bendruomenė ir bendro pobūdžio klausimai iš administratorių, kaip padaryti portalą geresniu. Vienas iš jų skelbia: Ar Pigutis.lt puslapyje reikėtų informacijos apie visas akcijas?Pirmas klausimas, ar tai įmanoma? Ir antras – kam tai reikalinga?

Title: „Pigučio“ projekto vadovo vietoje informaciją apie akcijas dalinčiau į du vertikalius blokus. Kompanijų pavadinimus išskirčiau kita spalva, o idealiausiu atveju, patalpinčiau tų įmonių logotipus. Kas suteiktų vartotojui aiškumo. Kalbame tik apie keturis prekybos tinklus. Puslapio kairėje, po akcijų rūšimis, matome Pigutis.lt „įrankiai“. Aš asmeniškai, kelčiau „įrankius“ virš bloko „akcijų rūšys“, tai suteiktų daugiau galimybių potencialiems vartotojams.

IML: Domeno pavadinimas Pigutis.lt irgi neišėjo į gerą. Atlikau mini Pigutis.lt SEO tyrimą. Nežiūrint į tai, kad tinklapio titulinis prifarširuotas raktažodžių, pagal pagrindinius raktažodžius „akcija“, „akcijos“, „nuolaidos“ Google Lietuva pirmame paieškos rezultatų puslapyje Pigutis.lt nematyti.

Title: Kalbant toliau apie Pigutis.lt vizualą, tenka pastebėti, kad neišlaikytas stiliaus vientisumas. Pavyzdžiui, viršutinėje puslapio dalyje matome aiškias ir tiesias linijas, o pasižiūrėję puslapio kairėje į sąsajų aktyvavimo ikonas, matome užapvalintus galus ir bandymą atkartoti 3D efektą. Pavadinčiau tai dviejų stilių susidūrimu. Manau, kad tai turėtų prasmę, jeigu tai būtų išlaikyta visoje puslapio koncepcijoje.

IML/Title: Ir pabaigai reziumuojant, ko trūksta “Pigučio“ tinklapiui. Visų pirma, tai atsivertus titulinį puslapį, turėtume matyti aiškią paieškos jėgainę, kuri leistų vykdyti paiešką pagal tam tikras kategorijas. Sakykime pagal prekybos centro pavadinimą, pagal konkrečių prekių kategoriją ir panašiai. Kai dabar vartotojas yra „prievartaujamas“ skaityti ištisinius tekstus ir tikėtis, kad pasiseks greitai surasti tai, ko ieško. Beje, puslapio dešinėje yra mini paieškos jėgainė, į kurią įvedus raktažodžius, atsidaro tikroji paieškos jėgainė. Kodėl tai negalėtų būti tituliniame puslapyje, tik atsidarius tinklapį? Kalbant apie puslapio vizualą, pasigendama ryškesnių akcentų ir aiškaus vartotojo valdymo dizaino pagalba.


WEB virTUvė TM




2 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Pigutis.lt dar vieno. Užtat pasižiūrėkite į valstybinių institucijų tinklalapius. Pamatysit kas buvo ne tik prieš 10, bet ir prieš 20 metų :) Vat jiems tai tikrai reikia paspardyti į užpakalį, nes kai dabar visi svaigsta apie web 2.0 stiliaus tinklalapius, valstybininkai vis dar senojo "Vartiklio" žurnalo stiliaus - įlindai kur nors - ir su visam pasiklydai :)

Anonimiškas rašė...

Taip smagiai pasijuokiau :) Geras įrašas.