2009 m. kovo 24 d., antradienis

Pripratome prie "dešros" - ar ne laikas atsinaujinti ?

IML: Delfi.lt atrodytų, ką čia komentuoti. Koks blogas ar geras bebūtų – visi pripratome ir net su tuo užaugome. Čia ta pati istorija, kada gyvena vaikinas su mergina ir jai užauga ūsai. Deja, jis nepastebi, nors visi draugai jam tai sako. Jis buvo su ja visą tą laiką, kai jie augo. Taigi, įprotis – blogas dalykas. Daug kas keistina ir koreguotina mums visiems jau įprastame Delfio tinklapyje. Taigi, nuo pradžių.

Title: Pradėkim, kad ir nuo logotipo – tikrai metas jau būtų pasikeisti ir atsinaujinti. Bet manykime, jog tai yra prekinis ženklas ir jo keisti negalime. Einam toliau. Mėlyna antraščių spalva... Galėtų būti ir draugiškesnė, nes dabar labai asociojasi su senają DOS operacine sistema arba partnerystės (affiliates) tinklapiu, kuriame daug sąsajų į kažką. Plius, kam reikalingi tie pabraukimai po antraštėmis? Vartotojas tikrai žino kad paspaudęs gaus visą naujieną. Puslapio centras primena portalą Pigutis.lt. Vienintelis privalumas, kad užvedus kursorių keičiasi spalva.

IML: Pakalbėkime apie funkcinę pusę. Įsivaizduokite, kad esate Lietuvoje gyvenantis anglas ar rusas ir, žinoma, norite pakeisti naujienų portalo kalbą. Deja, tai bus sudėtinga, nes nerasite visiems įprastų vėliavų simbolių. Vietoj to tik žodis „keisti“... Kita problema, mano nuomone, ko trūksta „Delfiui“– aiškaus blokų išdėstymo. Asmeniškai skaitau tik kelias pagrindines naujienas. Po to turiu ilgai „skrolinti“ iki mėgiamo informacinių technologijų skyriaus ar kitos temos, kuri man patinka. Manau, kad daugelis vartotojų daro tą patį – domisi tik tomis rubrikomis, kurios atitinka jų interesus. Tos temos, kurios nūdienos visuomenėje yra patraukliausios – dienoraščiai, bulvaras, sportas yra tinklapio apačioje. Kodėl? Savo argumentams paremti pateiksiu vakarietišką pavyzdį. Kalbu apie vidutinį laikraštį Didžiojoje Britanijoje „Daily Telegraph“. Matote kaip paprasta? Netgi aplankykite tuos pačius „Delfio“ brolius delfi.ru, delfi.lv, delfi.ee – žymiai geriau. Ir tarpai tarp naujienų, ir jokių linijų po antraštėmis. Pasirodo galima.

Title: Puslapio viršuje matome tarytum ir pagalbinį meniu: „Blogas“, „foto“, „Pokalbiai“ ir t.t. Dar žemiau pagrindinis meniu: „Dienos naujienos“, „Naujausios“, „Nuomonių ringas“ ir panašiai. O puslapio kairėje matome dar ir sąsają „Turinys“. Ar ne per daug navigacinių meniu? Pasižiurėjus į Latvijos ir Estijos „Delfio“ portalus – visai kita situacija. Kalbant plačiau apie sąsają „Turinys“. Vienos antraštės raudonos, kitos mėlynos, trečios žalios. Fonas geltonas. Velykos ir kalėdos viename. Beje, tai primena Erdvės.lt senajį tinklapį . Tarkime, kad pripratome prie mėlynų antraščių, bet daugelis taip pat „keikia“ mažus, labai mažus tarpus tarp antraščių. Puslapio kairėje dar didesnė problema – šriftai yra dar mažesni ir labiau neįskaitomi.

IML: Ir panašu, kad tai yra įmonių komercinės reklamos. Darbo pasiūlymai ir panašiai. Įdomu, kiek kainuoja reklama tokioje vietoje ir koks jos efektyvumas? Tikrai nenorėčiau savo įmonės reklamos ten.

Title: Tęsiant apie tinklapio grafiką. „Nuomonių ringo“ dizainas yra visai iš kitos operos. Puslapio dešinėje reklamos blokai. Suprantamas noras pasiekti vartotojus, keičiant dydžius ir įprastines reklamos blokų formas, bet, manau, kad kai kuriuose vietose ženkliai persistengta. Viršuje matome pakankamai tvarkingus reklamos blokus. Po to matome atskirą bloką, ant kurio užrašyta reklama ir jų dizainas jau primena atviro kodo forumų dizainą – „Joomla“ ar panašiai. Dar žemiau randame sąsaja „specialusis projektas“, kur tie patys pilki reklaminiai blokai jau įgauna žalios spalvos rėmelį. Kiek daug spalvų, formų ir stilių viename.

IML/Title: Suprantame, kad tai yra pinigus generuojanti mašina ir bet kokie drastiški pakeitimai, turėtų skaudžių pasekmių vartotojų kiekio prasme. Taigi, siūlome pasižiurėti į delfi.lv ir, tiesiog, nukopijuoti, nes taip toliau gadinant tinklapį, galima vieną dieną atsibusti ir sužinoti, kad esi jau antras tinklapis pagal populiarumą, o po to trečias ir taip toliau. Vartotojai pakantūs, kol jie neturi alternatyvos, bet dabar ne 1990-ieji, alternatyvos daugiau negu reikia. Alfa.lt jau penktoje pozicijoje. Lietuvos Rytas net trečioje. Ar tęsti?

WEB virTUvė TM

P.S. Nežinau ar tai WEB virTUvės įtaka, bet po straipsnio pasirodymo - dviejų savaičių bėgyje įvyko stebuklas ! Delfi.lt atnaujino savo svetainė dizainą. Šaunuoliai - senai jau reikėjo.

3 komentarai:

Unknown rašė...

Nepatinka deshra - isijunkite RSS. Nei reklamos, nei nereikalingo turinio ar nepatinkanciu spalvu.

Anonimiškas rašė...

Na nieko. Įžvalgus tekstukas. Bet būtų įdomu ir apie gerus pavyzdžius paskaityt. Ne tik, kas blogo lietuviškame internete.

Marius rašė...

norite pamatyti tikra blogi? Pasiziurekite i Pilaites mikrorajono svetaine - http://www.geocities.com/pilait/

O del delfio, tai viskas Lietuvoje ateina pavelave 2-3 metelius. Dabartinis BBC portalo stilius su asmeniniais informacijos nustatymais turetu po kazkiek laiko ateiti i delfi ir kitus ilgus portalus. Siaip manau, kad Ateitis priklauso popurls.com ir alltop.com stiliaus portalams, nes jie dabar uzveda vakarietiskas madas. Kadangi beveik visi Lietuvos dizaineriai meldziasi Lebedevo stabui (kultui), negalime reikalauti vakarietisko stiliaus savo pagrindiniuose naujienu portaluose :(